Betalningsvillkor
I samarbete med Norion Bank AB erbjuder vi betalning med Walley.
- Faktura – 30 dagar
- Köp Nu – betala senare
- Delbetalning
- Konto – samlade köp
- Kort – direktbetalning med kort
- Bankbetalning – med mobilt Bank ID
Samtliga priser i webbshopen är i Svenska kronor och inklusive moms. Porslinsfabriken förbehåller sig rätt till prisändring utan föregående avisering.
Walley samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. Kort- och bankbetalning sker smidigt utan att du behöver lämna sidan.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.
För att kunna välja faktura eller delbetalning måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress och du ska ha fyllt 18 år vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
För att se fullständiga villkor för Walley se länkarna nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
International Customers
We welcome orders from all over the world.
Please contact us at: info@porslinsfabriken-lidkoping.se and we will get back to you with your invoice.
Ångerrätt
Köparen har rätt att ångra hela köpet upp till 14 dagar efter mottagandet av varan. Vid utnyttjande av ångerrätten måste köparen kontakta oss för att få instruktioner om returförfarandet. Ångerrätten gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande. Vidare gäller att köparen måste hålla den mottagna varan i ett väsentligt oförändrat skick. Detta innebär också att produkterna skall emballeras väl vid retur. Köparen står för kostnad av returtransport. Ångerrätten gäller inte företag. Observera att köparen först måste kontakta oss för erhållande av returinstruktioner. Produkter som returneras utanför våra returinstruktioner kan vi tyvärr inte ta emot eller ansvara för.
Reklamation/Felleverans
Porslinsfabriken i Lidköping AB garanterar att varje försändelse kontrolleras innan den skickas till dig. Skulle ändå en produkt vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig Porslinsfabriken i Lidköping AB efter eget val att antingen kostnadsfritt åtgärda felet, ersätta produkten eller återbetala densamma.
Köparen kan inte åberopa att varan är felaktig, om denne inte lämnat meddelande om felet inom skälig tid (normalt 48 timmar efter mottagandet).
Transportskador
Vid transportskadade varor skall anmärkning mot fraktbolaget framställas utan oskäligt uppehåll efter det att köparen upptäckt eller borde upptäckt fel eller brist. Vid synlig åverkan på emballaget eller skada på gods skall anmärkning framställas till chauffören/budet omedelbart vid godsets mottagande och annars inom 48 timmar efter mottagandet.
Porslinsfabriken i Lidköping AB reserverar sig för slutförsäljning. Din bekräftelse att du accepterar dessa villkor genom att köpa från Porslinsfabriken i Lidköping AB accepterar du dessa avtalsvillkor (och de aktuella villkor som gäller vid tiden för din beställning) samt samtycker till vår e-post och integritetspolicy.
Leveransvillkor
Leverans från Porslinsfabriken i Lidköping
Varor som finns på lager skickar vi vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar efter lagd beställning. Produkter som behöver dekoreras innan leverans, dvs Spargrisar eller Hackefors har längre leveranstid, vanligtvis 7-14 dagar.
Vi använder DB Schenker som transportör. Då paketet har kommit fram till ditt utlämningsställe får du en avisering via SMS från Schenker om att paketet är framme. Om ditt telefonnummer saknas sker denna avisering istället via email eller en avi i brevlådan. Från det att aviseringen skickats har du 14 dagar på dig att hämta paketet.
Väljer du hämta på fabriken sker detta på vardagar mellan 7-16.
Fraktkostnad
Fraktkostnad tillkommer.
Ej uthämtade paket
Om ett paket går i retur till oss för att du inte tagit emot det eller hämtat ut det på ditt postställe (Det ligger kvar i 2 veckor) kommer du att debiteras den faktiska fraktkostnaden och kostnad för att skicka paketet igen, samt en expeditionskostnad på 50 kr för vår hantering.
Restnotering
Om en produkt visar sig vara slut på lager så meddelar vi detta via e-post eller telefon. Du har då möjlighet att välja om du vill invänta varan eller annullera din order. Om din beställning gäller flera varor kan du välja om du vill vänta in den saknade varan och få alla varor samtidigt eller beställa om varan vid ett senare tillfälle. Vill du ha delad leverans går det också att ordna, dock kan det eventuellt bli ett extra tillägg för frakt.
Porslinsfabriken i Lidköping AB reserverar sig för slutförsäljning.
Säkerhet och Sekretess
Det är viktigt för oss att som kund känner dig trygg med att handla hos oss.
INTEGRITETSPOLICY
I och med den nya dataskyddslagen, GDPR, har vi uppdaterat vårt sätt att hantera personuppgifter samt gjort det ännu tydligare för dig i vilket syfte vi sparar och använder kunddata. GDPR står för General Data Protection Regulation och ersätter den svenska personuppgiftslagen. För dig som kund innebär det att dina personuppgifter får ett ännu starkare skydd och att du får mer kontroll över hur dina personuppgifter används.
För att du skall kunna handla från Porslinsfabriken i Lidköping AB måste du ge oss vissa uppgifter om dig själv; uppgifter som Porslinsfabriken i Lidköping AB ansvarar för att de används på rätt sätt. Denna e-post och integritetspolicy redogör för den information som samlas in om dig och hur vi använder och skyddar den.
Om du har frågor som rör våra rutiner om sekretess eller denna policy är du välkommen att kontakta oss.
Dina personliga uppgifter
När du registrerar dig på Porslinsfabriken i Lidköping AB blir du ombedd att fylla i ett registreringsformulär med viss personlig information, som t ex namn, adress, e-postadress.
Din e-postadress används för att skicka information direkt härrörande de beställningar som läggs hos oss, tex. orderbekräftelse. Vi använder också din e-postadress för att kontakta dig. Handlar du som privatkund och önskar betala med faktura kräver vår betalpartner Klarna att du även uppger ditt personnummer för att kunna bedöma din kreditvärdighet. Du kan givetvis också handla hos oss utan att uppge ditt personnummer. Övriga uppgifter använder vi för att uppfylla våra leveransåtaganden i samband med din order.
Porslinsfabriken i Lidköping AB registrerar alltid den IP-adress som ett köp genomförs från. Vid bedrägeriförsök kommer Porslinsfabriken i Lidköping AB att hjälpa polisiära myndigheter att spåra upp beställaren.
Så länge sparar vi personuppgifter
Personuppgifter sparas under den tid det finns en pågående användarrelation samt i enlighet med lämnat samtycke. För vår bokförings skull behöver vi spara köphistorik i sju år. Vill du att vi ska ta bort dina personuppgifter tidigare än så är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss så ordnar vi det direkt.
Dina rättigheter
Du har rätt att få en kopia av alla personlig information som vi har om dig. Du har också rätt att korrigera eventuella fel i denna information.
Ändringar av vår sekretesspolicy
Porslinsfabriken i Lidköping AB förbehåller sig rätten att ändra denna E-post och integritetspolicy om så anses behövas. Du har alltid rätt att ta del av aktuell policy antingen online via vår webbplats eller genom att kontakta oss.
Genom att köpa från Porslinsfabriken i Lidköping AB accepterar du denna e-post och integritetspolicy samt att vi samlar in nämnda information.